Köpvillkor

ALLMÄNNA VILLKOR

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Alla priser är exklusive frakt om inget annat anges. Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter och förändringar utom vår kontroll.

BETALNINGSSÄTT

Här betalar du enkelt och säkert med kort. Butiken har avtal med Stripe som är en standard för säker betalning med kort på internet. Läs mer om Stripe och deras villkor på https://stripe.com/se

Kortbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

Beställnings- och betalningsbekräftelse skickas via mail. Det är därför viktigt att du som kund är noggrann med att registrera din mailadress korrekt vid beställning.

LEVERANSVILLKOR

Frakten betalas alltid av kunden om ej annat uppgivits. Leveranstiden är normalt 3-7 arbetsdagar efter mottagen orderbekräftelse. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning. Om förseningar i leveransen skulle uppstå kan ni kontakta oss på info@goodr.se

Leverans sker normalt via DHL eller PostNord om ej annat angetts.

Vid ej uthämtat paket som retuneras till Running Flamingos AB debiteras köparen returfrakt med 59 SEK.

ÅNGERRÄTT

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Dock gäller ångerrätten endast då produkten returneras i väsentligen oförändrat skick och med produktens medföljande tillbehör.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@goodr.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
  • Ångerrätt gäller inte företagskunder.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

ANSVARSBEGRÄNSNING

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

REKLAMATION

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade eller felaktiga. Skulle varan vara felaktig eller skadad kontakta oss så snart som möjligt via e-post så får du vidare instruktioner. Du har 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag. Vid transportskada skall detta anmälas till utlämningsstället.